~. *Meant To be* Kapitel 1 .~

 Maria's POV
 
Jag suckade och satte upp håret. imorgon är det dagen då jag och min klass ska på klassresa till Spanien och jag håller på att packa. jag packar alltid i sista minuten och nu har jag så mycket att packa dessutom.
 
She’s not afraid of all the attention
She’s not afraid of runnin' wild
How come she’s so afraid of fallin' in loooove

Jag satte i min iPod i högtalarna och sjöng med till min favorit låt. Hela veckan har jag varit nervös inför resan men nu känner jag lugnet komma. Beror det på pojkbandet One Direction? Harry, Liam , Niall, Zayn och Louis föll jag pladdask för första gången jag hörde dem uppträda Your Song på X factor UK. Det var magiskt. Helt fanastiskt. Har aldrig gillat några så mycket som jag älskar 1D. Jag fick fram ett litet tjut.
Jag stönade högt. I didn't chose the fangirl-life. The fangirl-life chose me. Som Olivia skulle ha sagt. Jag tänkte på tjejerna och log. Tänk att jag ska åka till Spaninen med mina bästa vänner! och resten av klassen förstårs, men det roligaste kommer bli att bara åka iväg ifrån allt. Slippa skolan, familje problemen och hela vardagen.
 
 
ONE DAY LATER
 

''Maria du får inte åka!'' Båda mina små tvillingsystrar stor tjöt i mun på varandra. Idag är dagen jag åker och vi stog inne på flyplatsen och har precis checkat in mina väskor.
''Låt henne gå hon kommer att missa flygplanet!'' mamma lät stressad. hon var faktist mycket mer nervös än  vad jag är.
'' Jag kommer sakna er prinsessor'' Jag pussade dem båda på pannan. ''Jag kommer sakna er också'' så pussade jag mina föräldrars varsinna kinder, log, tog mina saker och gick mot mina kompisar.
 
'' Yo yo yo, se vem som kommer här. Är det inte Maria. Un, dos, tres, un asdfghjkl Mariaaa.'' Jag skakade på huvudet och log. Ashton drar alltid med den låten och tyvärr kan han inte ens låten och det är det som gör det roligt.
'' Hej på dig med Ash'' Jag gav honom en vänlig kram. Ashton är en nära vän och klassens snygging. En blandning mellan Josh Hutcherson och Logan Lerman. 
'' Taggad inför klassresan då?'' Frågade han och log med sitt perfekta leende. 
'' Självklart. Kan nästan inte vänta med att få se alla snygga spanjorer.'' sa jag med ett hånfullt leende
'' Och dem här..'' Han spände sina muskelösa armar. Det rös i hela mig från topp till tå. Han är så himla snygg jag har bara lust att skrika ut det men det sista jag vill är att skämma ut mig. Så jag berhäskade mig och svarade
'' Ha ha ha väldigt roligt.'' och sen gick jag vidare till tjejorna.
'' Hello dirty licious'' Hälsade Julia på ett humoristiskt sätt. Jag log lite smått och kollade vidare mot de andra.
'' Hola señorita..'' började Lovisa
'' .. jag måste skita..'' fortsatte Olivia
'' Hola señor..'' vi alla kunde knappt hålla oss längre.
''.. men jag sket ju igår!'' utbrast och och alla vi började skratta.
 
Vi har  gått igenom säkerhetskontrollen och sitter nu vid gaten och väntar på att stiga på flygplanet.
Tjejerna sitter och diskuterar vem i The Wanted som är snyggast. Jag orkar inte lägga mig i så jag öppnar upp instagram på min mobil. Ser ser att några i min klass har lagt upp bilder här på flygplatsen, några i pallarellklassen har lagt upp bilder ifrån Paris där dom är på klassresa och Harry Styles ifrån One Direction som har lagt upp en bild på Louis inne i ett flygplan. Efter att kollar ett tag började jag tröttna på instagram så jag stängde ner det och la ifrån mig min mobil. Jag kollade upp och kollade runt om mig i gaten. Addam och Nate i klassen stog och skojj-bråkade, någon ung man sprang förbi i full fart jag gissar på att han hade bråttom till sitt flyg. Jag fortsatte och titta runt och mötte ett par isblåa ögon. Det var Ashton. Han log flörtigt och blinkade med ena ögat. Nej Maria. Föreställ dig inte något nu. Han är Inte intresserad. Jag log generat tillbaka och vände blicken mot Addam och Nate igen.
 

FÖRSTA KAPITLET! inte så långt dock men kommentera gärna vad du tycker! Kram xx


Sjukt bra!!!!! :)

2013-06-02 // 21:03:21
» Maria

åå vad bra :)
mer mer mer :D

2013-06-02 // 21:50:46
» moa

åh, känner på mig att novellen kommer bli hur bra som helst!

Jag vill verkligen inte låta oförskämd nu, men ville bara ge dig ett litet tips när det gäller tempusformerna i texten (t.ex. springa,sprang,sprungit) tänk på att alltid ha samma, som nutid till exempel eller dåtid. (för annars kan det bli lite krångligt när man läser det) men novellen är verkligen jättebra! kram Moa

Svar: Jo. jag satt uppe till 3 i lördags och var för trött att ändra på det och hoppades på att ingen skulle lägga märke till det :)
Julia

2013-06-02 // 21:56:45

Tror den kommer bli jättebra!:D

2013-06-02 // 22:29:41

Jätte bra!! Kan inte vänta hur novellen kommer att bli ;) Den verkar i alla fall bli grym :)

2013-06-02 // 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback